TRENING WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH

Czy boimy się prezentacji publicznych?

Żyjemy w społeczeństwie, w którym od małego dane jest nam występować przed ludźmi. Jako dzieci regularnie stawaliśmy przed klasą recytując poezję bądź będąc przepytywanym przez nauczycielkę. Niemal każdego dnia, byliśmy oceniani na oczach rówieśników i karani w momencie, gdy odpowiedź nie była taka, jaką życzyłby sobie nauczyciel. Przez okres dojrzewania programowani byliśmy na konkretny wynik - techniczny, powtarzalny, pod linijkę i na pamięć. Dano nam do zrozumienia, że najistotniejszą rzeczą jest to ile uda nam się zapamiętać, a nie to jak postrzegają nas inni i my sami. Zabroniono nam się wygłupiać, czuć swobodnie, a scena zamiast być miejscem, z którego prezentujemy wolne myśli i emocje, stała się elementem psychologicznej kary.

Czym jest i na czym polega trening wystąpień publicznych?

Aby efektywnie i świadomie występować na scenie potrzeba dwóch elementów: samoakceptacji i rzemiosła. Najwybitniejsi mówcy, światowi politycy, piosenkarze i aktorzy są skuteczni ponieważ w stu procentach utożsamiają się ze swoim ciałem, akceptują je i lubią siebie. Dodatkowym atutem jest głębokie przekonanie w kwestii wypowiadanych stwierdzeń, ale zawsze na pierwszym miejscu stać będzie poczucie, że “jestem taki jak powinienem być”. Podczas pracy nad wystąpieniami publicznymi, Chwalewski doprowadza klientów do momentu, w którym - ze swoim ciałem, ubiorem, stylem, mową ciała, myślami - czują się komfortowo i wiarygodnie.

Czy chodzi o to, aby nauczyć się technik manipulacji innymi?

W swobodnym i autentyczny wystąpieniu scenicznym chodzi przede wszystkim o poczucie absolutnego komfortu ze swoim ciałem i myślami, o umiejętność niewymuszonego wchodzenia w reakcje z publicznością, o łatwość improwizacji i estetykę odbioru.

Do czego to prowadzi?

Trening wystąpień publicznych prowadzi do:
  • samoakceptacji, poczucia wysokiej wartości
  • naturalności w wyrażaniu emocji, myśli i wrażeń
  • swobody atrakcyjnego poruszania się na scenie
  • budowania charyzmy
  • autentyczności w formułowanych wypowiedziach
  • doskonalenia dykcji
  • obniżenia i zgłębienia barwy głosu
  • konstruktywnego krytycyzmu wobec swojego ciała, stylu ubioru i zachowania
  • systematyczności w dążeniu do wyznaczonych celów związanych między innymi z finansami, relacjami, zdrowiem, odżywianiem się, sportem i seksem